Trustpilot score 4 på Trustpilot

Handelsbetingelser

1. Køb på rodes.dk:

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Rodes.dk før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Rodes.dk.

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre hvor den foregående ordre og betaling samtidig er annulleret. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

Ved køb af gavekort så skal du være opmærksom på at din 14 dages fortrydelsesret bortfalder så snart der fortages et køb med gavekortet, også selv om dette køb er inden for de 14 dage.

2. Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, eksl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Rodes.dk forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på 25,00 kr. inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Rodes.dk’s hjemmeside.

Hvordan virker jeres point system? Hos Rodes.dk optjener du points hver gang du lægger en ordre hos os, såfremt at du opretter dig som kunde hos os. Disse point kan bruges på din næste ordre. 1 Point = til 0.02 dkr.

Point kan ikke på anden måde udbetales.

Køb af Airsoft og Hardball-våben

Det er kun tilladt for personer over 18 år, at købe, eje, og transportere airsoft våben efter gældende dansk lovgivning.

Ved accept af vore handelsbetingelser erklære du på Tro og Love at du opfylder dette krav.

OBS: Det er på de fleste baner tilladt at spille fra 16 års alderen, såfremt en forældretilladelse medbringes.

Bemærk: Det er for personen under 18 år IKKE tilladt selv at transportere våbnet til og fra området.

4. Levering

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Rodes.dk’s grossister.

VIGTIGT: Lægger du en ordre hos os til levering på en adresse med Modtagerflex skal du være klar over at bortkommene pakker ikke erstattes hvis de i står som udleveret til modtagerflex i følge postdanmarks/postnords tracking oplysninger, dette skyldes betingelserne for Modtagerflex.

Uddrag fra Postnord.dk: “Ved Modtagerflex har vi et erstatningsansvar, så længe pakken er i vores varetægt. Når pakken er placeret på det aftalte sted, ophører vores erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning.”

Vi anbefaler derfor at du som Modtagerflex kunde vælger at få leveret alle ordre på over 500kr hos din nærmeste postbutik.

Bemærk: afhenter du ikke din pakke på posthuset inden for afhentningsfristen (mellem 1-3 uger) vil pakken blive returneret til os, ønsker du her efter ordren fremsendes igen vil du blive opkrævet et nyt fragt gebyr tilsvarende det du originalt betalte.

5. Afbestillinger

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling bør det som udgangspunkt ske ved at sende en mail til info@rodes.dk, hvor emne/subject er -Afbestilling-, hvori ordrenr. samt bestillingstidspunkt fremgår.

Alternativt kan det ske ved at ringe til Rodes.dk på tlf. 49 19 12 20, man-fre 10.00 – 15.00. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, de ikke længere ønsker, kan denne returneres til afsender med teksten -Afbestilling- indsat i emne/subject.

6. Betaling

Mulige betalingsmåder: betalingskort, mobilepay samt forudbetaling via bank.

Gavekort købt på hjemmesiden kan kun betales med betalingskort.

Når du er færdig med at sammensætte din bestilling, bliver du bedt om at udfylde med navn, adresse og Email, herefter stilles du over på en side med HTTPS.

Dette er en sikker side som ingen andre kan læse. På denne side indtaster du dine dankortoplysninger, som så cleares hos PBS, dette tager du få sekunder, og du får svar med det samme.

Du får på skærmen oplyst et totalbeløb for din ordre. Herefter udfylder du betalingsformularen med dit kortnummer samt kortets udløbsdato (begge findes på forsiden af kortet).

Du skal herefter udfylde kontrolcifrene. (De sidste 3 tal på kortets bagside). Efter godkendt betaling modtager du på skærmen en bekræftelse på betalingen.

Beløbet du på denne side accepterer, bliver kun reserveret til butikken, og ikke hævet på din konto. Herefter ophører HTTPS, og der sendes en email til dig med bekræftelse på din ordre.

Når varerne afsendes fra butikken, skal ekspedienten manuelt anmode om overførsel, og kan aldrig overføre mere end det du har reserveret. Så hvis du ikke som forventet kan få de varer du har bestilt, og ordren måske annulleres er der ikke hævet noget på dit kort.

Bemærk:
Hvis betalingen ikke bliver gennemført får du en besked om dette. Det skyldes typisk at enten kortnummer eller udløbsdato er indtastet forkert. Du kan blot kontrollere oplysninger og forsøge igen. Vores betalingssystem er godkendt af PBS.

7. Fortrydelse af køb

Privatkøb fjernsalg (postordre):

Købsaftaler på varer som ikke er specialfremstillede fortrydes inden 14 dage fra varens modtagelse.

Fragtomkostningerne/estatningspligten påhviler kunden ved returnering.

Hvis en afprøvning af varen forringer varens salgsværdi vil der blive beregnet et nedslag i prisen.

Varer sendt tilbage til Rodes.dk på efterkrav eller uden omdeling, vil blive nægtet modtaget.

Det er muligt enten at aflevere varen i en af vores fysiske butikker eller at sende varen til os sammen med vores retur formular.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig på det betalingskort du brugte da ordren blev lagt, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Der er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit ordre nummer i forbindelse med returneringen.

Vi anbefaler at man bruger vores returformular som findes på http://www.rodes.dk/retur, da dette letter ekspeditionen.

For at fortryde dit køb rettidig, skal du senest 14. Dage efter fra du modtog varen, kontakte os skriftligt på info@rodes.dk og oplyse om dette.

Du har så 14 dage fra den dag du giver os besked om at du ønsker at fortryde dit køb, til at bringe os varen i hænde.

VIGTIGT: Returpakker SKAL sendes med Postnord, Postdanmark eller GLS og SKAL sendes med omdeling, sender du en vare retur til os uden omdeling eller med et fragtfirma der ikke levere pakker inden for vores åbningstid modtager vi IKKE pakken.

Vær opmærksom på at for at undgå nedslag i prisen på varen, så må du kun afprøve varen på samme måde som du kan i vores fysiske butik.

Det vil f.eks. sige at fjernstyrede produkter ikke må tilsluttes batteri og afprøves ved at køre/flyve/sejle med dem. Ligeledes kan eks. Løbehjul, rulleskøjter, skateboard  osv. Ikke afprøves udendørs.

Ramper og grindbars må ikke afprøves.

Hardball våben må ikke påfyldes kugler, batteri, co2, gas eller afskydes.

Magasiner må kun monteres 1 gang for at teste om de passer og må ikke påfyldes kugler/hagl.

Er der synligt slid efter at magasinet har været monteret tæller dette også som en brugt vare, selv om det kun har været monteret 1 gang.

Lyddæmpere, rail systemer, sigter og lygter må ikke monteres.

Tøj/uniformer må ikke tages i brug eller vaskes.

Fodtøj må ikke tages i brug eller prøves udendørs.

Luftvåben må ikke påfyldes hagl, lufttryk eller afskydes.

Legetøjs og nerf våben må ikke påfyldes krudt eller pile.

Rollespils udstyr og våben må ikke tages i brug, påføres silikone eller vaskes.

Vandlegetøj må ikke påfyldes vand og oppustelige produkter må ikke pustes op.

Buer, armbrøste, pusterør og pile må ikke afskydes.

Emballagen på forbrugsartikler som gas, co2, kugler, fyrværkeri, skydeskiver, makeup, ovs må ikke brydes.

Skydekasser, skydemål, dart og bue skiver må ikke tages i brug.

Elektriske produkter må ikke tilsluttes til stikkontakt eller batterier.

Et hvert produkt med synlige brugsspor i form af ridser, slid, snavs og manglene klistermærker betegnes som brugt.

Enkelte hardball produkter fra kinesiske producenter kan have små ridser og mærker fra produktionen og disse regnes selvfølgeligt ikke med når et produkt vurderes.

Du må godt bryde emballagen på vare som ikke er forbrugsartikler hvis det ikke er muligt at se varen uden at gøre dette dog skal dette gøres uden emballagen tager skade.

Såfremt emballagen ikke tager skade må produktet gerne tages ud af emballagen og undersøges, uden at det medføre afslag i prisen.
En vare som returneres med defekte emballage i from af revner eller afrevne dele af pap emballage, blister pakninger som er klippet op, plastik poser som er revet itu samt vare med et garanti forsejlingsklistermærke der er brudt, vil blive betegnet som en brugt vare.

Emballage “skader” dækker også over vare der er monteret med snor eller strips i emballagen.

Husk også at når du sender et produkt retur skal det pakkes forsvarligt så produktet og emballagen ikke tager skade under transport, du må IKKE sende varen retur ved at påklistre returlabel direkte på varens emballage medmindre du modtog varen på samme måde.

En god tommefinger regle er at returnere produktet og emballage i en stand du selv ville acceptere som værene en ny vare hvis du selv havde modtaget den i samme stand.

Hvis et produkt konstateres brugt på en måde som medfører afslag i prisen vil afslaget typisk være over 50% af købprisen, da brugte produkter oftes sælges til priser langt under 50% af nyprisen.
Vi gør også opmærksom på at hjelme, huer, latexmasker, strømper, fodtøj, bukser, makeup, kontaktlinser samt andre vare som kan komme i kontakt med kropsvæsker som har været taget i brug IKKE tages retur af hygiejniske oversager.
Specialfremstillede vare her under våben med tun eller opgraderinger tages ikke retur.

Delvisreturnering af Sæt eller Bundle produkter. (gælder fra den 27-03-2015)
Hvis du vælger at fortryde købet af en eller flere dele i et sæt men ikke hele sættet vil de dele som du beholder blive modregnet til fuldpris.
Eksempel: køber du et sæt med 3 dele som hver har en værdi af 100kr men sælges til 250kr som et sæt og vælger at returnere 1 af delene vil den fulde værdi af 100kr pr del blive trukket fra således du kun vil modtage 50kr retur for delen du returnere.

Gavekort
Ved køb af gavekort så skal du være opmærksom på at din 14 dages fortrydelsesret bortfalder så snart der fortages et køb med gavekortet, også selv om dette køb er inden for de 14 dage.
Fortryder du købet af en vare der er købt på et gavekoret til beløbet blive sat tilbage på gavekortet, det er IKKE muligt at ombytte gavekortet eller vare som er købt på gavekortet til kontanter eller andre ydelser.

Erhvervskøb (business to business):
Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret.
Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Fortrydelse af specialfremstillet vare, her under bundels og tuninger.
Du har som udgangspunkt ikke returret på specialfremstillede produkter da denne frafalder nå snart arbejdet påbegyndes.
Fortryder du købet af en vare der allerede er fremstillet og ændret i en sådan grad at den ikke længere kan sælges som en ny vare vil foringelsen i værdi blive fratrukket købsprisen.

8. Garanti og reklamationsret

Der ydes 6 måneders garanti & 2 års reklamationsret på produkter købt hos Rodes.dk. Skulle varen mod forventning gå i stykker under garantiperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, en reparation tager typisk 3-5 uger.

Efter de 6 måneder er varen stadig dækket af reklamationsretten som dækker over fabriskfejl og mangler, det vil sige at fejl som er fremkommet under produktionen af varen, dele som er forkert monteret eller mangler fra fabrikkens side er dækket af reklamationsretten og derfor repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, mangel på vedligeholdelse eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af garantien eller reklamationsretten, dette gælder også hardball magasiner som bliver utætte hvis de ligger uden gas, hvis co2 patronen er over spændt, samt batterier der ikke er opladet korrekt.

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Rodes.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Rodes.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret er kr. 350 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Rodes.dk ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer bør returneres med en kopi af kvitteringen hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der forligger en kopi af kvitteringen og evt. fejl meddelelse på produktet.

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter der returneres til Rodes.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medfører at dine rettigheder bortfalder.

Ved køb af større varer leveres varen i en emballage der kan genbruges, typisk en papkasse med indlag der holder varen på plads, denne bedes gemmes og benyttes ved retur, i tilfælde af at du ikke har gemt emballagen står du selv for at fremskaffe forsvarlig emballage til returneringen af varen.

12. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Rodes.dk, at du retter henvendelse til webshop@rodes.dk, via kontaktformular eller på telefon: 49 19 12 20